Green Velo - wstęp i dojazd na stację
-
DST
11.74km
-
Czas
00:40
-
VAVG
17.61km/h
-
VMAX
29.16km/h
-
Temperatura
16.0°C
-
Kalorie 391kcal
-
Podjazdy
89m
-
Sprzęt Cannondale Synapse 105 SE
-
Aktywność Jazda na rowerze
Plan na wyprawę to przejazd wschodnim szlakiem rowerowym Green Velo.
Ze względu na ograniczoną długość urlopu planujemy przejechać część szlaku z Kielc do Elbląga z pominięciem odcinka na Rzeszów i Przemyśl (przejazd łącznikiem do Zwierzyńca) oraz bez odcinka Końskie - Kielce i innych odnóg szlaku takich jak np. do Łomży.
Planujemy spać pod namiotami na dziko i co trzeci dzień korzystać z pola kempingowego celem ogólnej higieny i podładowania sprzętu.
To moja pierwsza wyprawa z sakwami i w ogóle pierwsza wyprawa rowerowa dłuższa niż jeden dzień.
Niestety mój rower nie posiada mocowań na bagażnik przedni, toteż postanowiłem zrezygnować z sakw mocowanych z przodu.
Zamiast tego zamocowałem lemondkę do której podwiesiłem namiot z materacem, zapakowane w wodoodpornym worku.
Z tyłu natomiast miałem dwie sakwy 30l Crosso z odzieżą i resztą sprzętu wyprawowego oraz dodatkowo wodoszczelny worek ze śpiworem i na to jeszcze mały plecak.
W trakcie dojazdu na stację PKP, stwierdzam, że tył mam solidnie obciążony.
Wnoszenie roweru po schodach przychodzi mi z lekkim trudem.
Nie ważyłem bagażu, ale tył roweru był obciążony około 20 kilogramami co przy mojej wadze 75kg stanowiło jeszcze dopuszczalne obciążenie całego roweru, które sięgało 125kg.
Przejazd pociągiem IC z Gliwic do Kielc przebiega bezproblemowo.
Skład posiadał wagon z wygodnymi mocowaniami na około 6 rowerów.
Wiele się zmieniło na plus w kwestii komfortu podróży od mojej ostatniej podróży koleją PKP.
Sam przejazd IC kosztował 49 zł + 9,1 zł za rower.
Kategoria Green Velo 2020